Prioritering och motivation

Konstiga grejjer det där. Jag har tre kapitel att läsa och reflektera över och en bok att åka tillbaka till biblioteket med. Så vad gör jag?

Jo, provblåser skruvade ballonger och pysslar ihop presenterna till fiskdammen. Storebror fyller ju fem nästa lördag, så det är bråttom, gubevars!

Själv tycker jag att det är fantastiskt kul att ha fiskar i fiskdammen istället för godis, få se vad barnen tycker… (berörda föräldrar kan väl låta bli att visa detta för sina barn? Och berätta för mig om barnen tycker bäst om grön, rosa, mörkblå eller turkos…)

Jag tycker också att det är roligt att hitta något så fenomenalt könsneutralt som dessa firrar. För visst kan både tjejer  och killar ha en sån här fisk runt halsen, eller i byxlinningen, eller att leka med?

Cloisonnefisk från Panduro

4 reaktioner på ”Prioritering och motivation

Kommentera

