I can read utrikiska, me

För ett tag sen började det bloggas om böcker man borde läsa innan man dör. Ämnet stöttes och blöttes lite, och helt fräckt föreslog jag en bokklubb på några av dessa.

Sagt och gjort, jag beställde några böcker (på originalspråk, givetvis!) och satte igång. Konstigt nog började jag inte med en av de tre föreslagna böckerna, utan med en annan på klassiker-listan. Nåväl, jag börjar komma in i ovanan att läsa på engelska. Jag kan ju språket, jag är bara inte van vid att läsa skönlitteratur på det, så det tar så mycket längre tid. En sån här liten bok:

skulle på svenska ta kanske två tre dagar för mig att läsa. På några veckor har jag kommit till sidan 81. Men kul är det. Och nästa blir To kill a mockingbird. Så det så.

4 reaktioner på ”I can read utrikiska, me

  1. So much to do, so little time! Jag har ju läst Little Women men det var länge sen, dags att läsa om!

    Innebär det här en trevlig fikadate när vi disskuterar boken sen?

Kommentera

