Rastlös

Vårterminen har rivstartat. Massor med litteratur, gruppdiskussioner och seminarier. Förberedelser för redovisningar på campus nästa vecka, och funderingar på ämne för examensarbete om 1½ år. Snart är det dags för vfu – verksamhetsförlagd utbildning – och jag har ingen aning om hur det ska gå, får jag gjort det jag ska, är det till hjälp för förskolan eller kommer jag att vara i vägen? Har jag koll på allt jag ska göra, samla reflexioner till portfolio 1 och 2, vad ska jag göra för fördjupningsarbete… Just nu känns det som att det är jättemycket som ska göras och hållas koll på. Det är väldigt lite som jag känner att jag har koll på.

Mitt i allt detta har jag en sysslolös timme. Jag har koll på båda campusprylarna, jag har böckerna för de närmaste veckorna, jag har gjort vad jag kan för att vara i fas med allt. Så vad gör jag nu? Går ut och rullar mig i snön? Det känns nästan oansvarigt att låta barnen vara på förskolan när jag är hemma, men jag kan inte gå och hämta dem, för jag ska till jobbet innan maken kommer hem.

Ska nog läsa lite.

Kommentera

