Vem kom på att…

…det är en bra idé att äta en grapefrukt genom att dela den i två halvor för att sedan gröpa ur klyftorna med sked? Jag skulle gärna vilja veta det, för jag har ett och annat att säga till det geniet.

Ett: Det blir kladdigt. Det skvätter. Det är opraktiskt.

Annat: Grapefrukt är inte ens särskilt gott. Det blir inte ens särskilt nyttigt, eftersom det behövs en massa socker för att göra den ätbar. Vissa kanske skulle hävda att smaken passar i en GT, men det är en av de få drinkar jag inte dricker, eftersom den inte är god.

Jag har faktiskt lyckats skvätta grapefrukt på min chef en gång (inte den jag har nu), men han förlät mig nästan genast, tror jag. Eventuellt var det därför jag inte fick min projektanställning förlängd, men jag tror faktiskt inte det.

Om någon är/blir sugen på grapefrukt nu, hojta till. Jag har två över.

En reaktion på ”Vem kom på att…

Kommentera

