Oumbärlig

Förr i tiden fanns det postordertidningar med namn som ”sparköp” och dylikt som glatt annonserade ut allt från sylttrattar till uppblåsbara madrasser som varandes oumbärliga. Jag vet inte hur det har gått till, men jag har klarat mig bra i 32 år utan sylttratt. (Uppblåsbar madrass däremot, den gick jag på, och fick användning för.)

Nu för tiden är det andra saker som är oumbärliga. Så fort någon säger ”du måste…” så vägrar jag kolla på just det programmet eller testa det dataspelet. Jag måste inte alls! (Just det draget har min dotter ärvt…) Däremot hittar jag ibland nya oumbärliga saker själv. Blogg-app för mobilen, t ex. Hur har jag överlevt så länge utan möjligheten att blogga precis var som helst?

3 reaktioner på ”Oumbärlig

Kommentera

