Beslutsångest

Jag är numera ganska bra på att välja kläder, tapeter, chokladkakor och soffkuddar som jag tycker om. Glasögon däremot, det är lite svårare. Brist på övning. Det är ändå en bit av en kaka jämfört med att försöka välja något (läs: symaskin) för allra första gången någonsin utan att ha en aning om vad som är bäst eller vad man ska leta efter.

Så, ska jag ha en sån här eller en sån här? Varför finns det mer än en sort? Varför finns det upp till 23 viktiga sorters sömmar? Behöver man 15 sorters elastiska sömmar? Behöver man sju pressarfötter? Vad är ”full nålstyrka?” Vilken håller i minst tre generationer? Kommer jag någonsin att sy ett knapphål?

Det jag helt enkelt undrar är om det finns en maskin som kan fålla gardiner och sy medeltidskläder åt mig. Finns det? Va? Va? Va?

Kommentera

