Att lägga band på sig

Jag har ett drag som mer än något annat ställer till det för mig: jag vill att allt ska hända NU. Så fort en rolig idé tar form i mitt huvud vill jag sätta igång. Problemet är att det oftast inte är möjligt, för att det är en massa andra saker som ska göras först. Dessutom är det inte alltid så praktiska idéer. Att sätta igång att bygga en trädkoja mitt i vintern är till exempel ingen strålande idé.

Nu vill jag genast sätta igång att sy kläder till medeltidsveckan i Visby. Jag har hittat flera fina mönster och vet var jag ska köpa tyg. Lillasyster ska få en grön klänning, för hon älskar grönt, och storebror får blå kjortel… Undrar vad pappa vill ha? Ska jag göra mantlar till hela familjen? Borde jag kanske köpa naturlinne och färga själv med diverse svampar och björklöv kanske? Nej, jag är ingen ortodox lajvare.

Ni hör själva, det kommer att bli en dyr affär (behöver symaskin också) för ett par dagars skoj.

Åsså en liten sak till. Behöver ju veta att vi verkligen får semester den veckan först.

2 reaktioner på ”Att lägga band på sig

    1. Där sa du något…
      Jag har ju alltid haft symaskin, av äldre modeller, och alltid klarat mig bra på raksöm och sicksack. Risken finns väl bara att intresset för andra saker väcks med en bättre, modernare sak.

Kommentera

