Bakslag

Efter supersöndagen kommer kräkmåndagen. Två friska och glada barn kommer till förskolans dörr. Efter ca 8 sekunder innanför dörren kräks storebror. Jag torkar med en hand och ringer pappa med den andra. Han är ju inte ensam på sin arbetsplats.

Pappa säger ”kom hit med honom” varpå jag som inte orkar säga nej till lillasyster tar med båda. Tänkte inte på att han tänkt ha grabben på jobbet ett tag. #fail

Jag lyckades visserligen öppna i tid, men min mage har lite dåligt samvete för att jag bara förutsatte att maken skulle ta hand om allt åt mig. Man fattar inte alltid (rätt beslut) när man är stressad…

Kommentera

