Självvärdering

Jag har ganska många högskolepoäng, som jag har jobbat ihop på lätta eller svåra sätt. Nu har jag dock en uppgift som jag inte vet riktigt vad jag ska göra med. Jag ska nämligen skriva en utvärdering av mig själv.

Jag är mitt uppe i en längre period av vfu (=verksamhetsförlagd utbildning, dvs praktik). Jag ska snart ha ett utvecklingssamtal med min vfu-handledare och högskolehandledare. Inför det ska jag skriva en självvärdering där jag ska bedöma hur jag ligger till mot kursmålen. Ingen konstig uppgift i sig, men vissa av kursmålen känns inte kopplade till verkligheten på förskolan, vissa känns på skolnivå och vissa har jag helt enkelt ingen aning om hur väl jag uppfyller.

Hur 1000-an ska detta gå?

3 reaktioner på ”Självvärdering

    1. Det är nog precis vad utvärderingen ska handla om och det är ju inte alls meningen att jag ska kunna allt idag. Det känns lite pinsamt bara att jag inte har en aning om vad som menas med vissa punkter. Undrar om jag kan ”komma undan” med ”Jag förstår inte frågan”?

  1. Jag tror du kommer komma på något bra. Kan du gissa vilt ihop med ”Jag förstår inte frågan”? Så kan du visa att du försökt svara på *någonting* iallafall. 🙂

    Mvh
    /Inte en enda högskolepoäng

Kommentera

