Datorberoende?

Jag köpte en laptop när jag skulle börja plugga på distans, inför höstterminen 2009. Jag kan väl ärligt säga att antalet dagar den inte varit avstängd är större än antalet dagar den inte varit påslagen. Jag skyller det på att jag pluggar på distans och att den därför är mitt viktigaste arbetsredskap.

Ikväll får jag veta hur beroende jag är; jag har glömt den på ett säkert ställe där jag inte kommer åt den förrän imorgon. (notera semikolonet!) Ska bli spännande att se hur det går. Är det så att jag inte är beroende förrän den är borta?

Tack och lov blir prövningen inte så hård, jag har ju smartphone…

Kommentera

