Egoboost

Det är roligt när utvecklingssamtal ger något och dessutom får en att känna sig bra! Jag var med om ett sådant idag. Min trevlige handledare fick berätta vad han tyckte om mig; tydligen gör jag något rätt.

Alla borde få en liten egoboost någon gång ibland. Det är värt mycket att få höra att man är bra på något ibland.

Annars kan man göra som storebror gjorde i tvåårsåldern vid läggdags. Han berättade allt han var bra på.”Jag är bra på att äta, jag är bra på att prata, jag är bra på att klä på mig…” Det tog en stund och han var bara två. Tänk vad lång stund det måste ta för oss som är mer än två, vad mycket vi kan!

Kommentera

