Vuxenpoäng

Storebror tog några vuxenpoäng idag, uppvisande en mognad som jag inte alltid lyckas med själv.

Vi satt och lekte med mina magneter, vilket inte alltid är så lätt för en femåring. När det inte gick som han ville blev han arg, men istället för att kasta magneterna och skrika, vilket är hans vanliga reaktion, lade han ner dem och gick ut ur rummet. Jag vet inte vad han gjorde där ute, men skrik ingick inte. Efter en stund kom han tillbaka och fortsatte försöka. #stoltmamma

(Jag hade faktiskt sinnesnärvaro nog att berätta för honom hur stolt jag var över hans beteende och att det var därför jag gärna hjälpte honom med det han höll på med.)

Detta upprepade sig två gånger; den tredje gången var tålamodet slut. Då flög magneterna och ilsketårarna sprutade. Han är ju trots allt bara fem…

Kommentera

