Ny hobby

Lillasysters klänning är klar!

(Jag har oroväckande nog inte fått henne att prova den än, men hon säger att hon tycker om den.)

Visst är det roligt att ha ett mål med det jag syr (medeltidsveckan), men om det bara var för det skulle jag låtit bli. Det är mycket jobb och pengar för att få se ut som ett gäng andra nördar några gånger (sagt med mycket kärlek). Nu fortsätter jag för att det är så kul, och så lätt att få det hyfsat snyggt. Ny hobby helt enkelt!

De andra nördarna får förlåta de maskinsydda fållarna. Nedersömmen på den gröna klänningen är två meter. Vågar inte tänka på hur lång fållarna på mina klänningar kommer att bli. Tänker inte handsy allt det…

Kommentera

