Fritidsproblem

En och annan läsare kanske har uppfattat att jag inte har några som helst problem att fylla mina dagar. Jag pluggar, jobbar, har hela svensson-kittet med familj, husdjur, hus med trädgård, jag syr lite kläder när jag får tid över och försöker hinna gå på friskis och svettis ibland.

Så varför, varför, sitter jag och funderar på om jag ska sy fast detta i kanterna på kläderna jag syr? Jag vet att lillsysters nedre klänningsfåll är två meter. Hur många meter det skulle bli totalt på kläder till två vuxna och två barn orkar jag inte tänka på. Hur många timmar tar det att handsy (för maskin är väl inte ett alternativ) det?

(Detta och många andra fina band har jag hittat hos Väsen Hantverk. De har massor med bra prylar som jag vill ha, så förr eller senare blir det nog en rejäl beställning därifrån…)

Undrar om det går att stryka fast med något lämpligt mellanlägg? Vad säger alla medeltidsnördar om det?

Lämna en kommentar