Befrielse!

Alla vårterminens moment utom fördjupningsarbetet är klara!

Nu ska jag ägna en dryg vecka åt rapportskrivande, en dryg vecka åt rapportinläsning och en dryg vecka åt rapportkomplettering. (Och halvtidsjobb så klart, som vanligt.) Sen blir det semester!

Jag har inte förrän nu insett hur påverkad jag har varit av den konstanta stressen att alltid ha flera saker på gång, flera deadlines att hålla reda på, tre scheman att ta hänsyn till (skola, jobb, barnens förskoletider) och två ”jobb” nästan varje dag.

Nu när de sista seminarierna är avklarade (bortsett från rapportventileringen) och de sista inlämningarna gjorda känner jag mig plötsligt så lätt. Plötsligt släppte en liten spänning mellan tinningarna som jag inte visste fanns där. Ni vet, som när man stänger av en fläkt som man inte tänkt på var igång.

Att skriva en vetenskaplig rapport på bara tio sidor och jobba 50% samtidigt är en fis i rymden.

Eller:

Tilldelad tid är tillräcklig tid.

3 reaktioner på ”Befrielse!

  1. Fia

    Känner igen det där. Hoppas få samma renande känsla när jag lämnat in mitt svenskaarbete den 7 juni. Just nu tar uppsatsen all energi den får. Men jag håller verkligen med om ”tilldelad tid är tillräcklig tid”

    1. Jag gillar formuleringen ”all energi den får”. Det säger ändå att du inte låter den ta all energi du har!

      Jag vågar inte tänka på vad som händer den 8 juni när den sista kompletteringen ska vara inne och terminen är slut. Jag kommer väl att flyga iväg eller nått…

Kommentera

