Full av beundran

Jag har insett hur bortskämd jag är.

De flesta vardagar jobbar jag till strax efter sex på kvällen. Då går jag hem till min familj och äter middag, eftersom min man redan har hämtat barnen, underhållit dem två timmar samtidigt som han lagat sagda middag. Inget konstigt med det alls.

Idag var rollerna ombytta (förutom att maken inte kommer hem förrän långt efter middagstid). Ojojoj vad jobbigt det var att hämta båda barnen själv när de för en gångs skull inte sprang direkt till förskolans grind och väntade på mig, få in båda i bilen, åka hem och lasta ur ungar, matkasse, vagn och diverse ytterkläder och sätta igång med middagen, alldeles själv!

Jag vet, det är ingen bedrift, massor med föräldrar gör det varje dag, men för en liten liten stund tyckte jag synd om mig själv. Sen kom jag på vad jag gnällde om, och slutade. Icke desto mindre: jag är full av beundran för de som av en eller annan anledning gör detta varje dag. Ni är hjältar i min bok, maken inkluderad. Kram på er!

Kommentera

