Man lär så länge man rör sig…

Jag har nu gått på Friskis & Svettis i 10 månader. Fast de tre sista har jag inte kommit iväg dit så ofta. Två gånger, faktiskt. Idag reflekterade jag lite över vad man kan lära sig där. Då menar jag inte bara självklarheter som träningsmetoder och ledarskap, utan annat intressant:

Jag har lärt mig att det är mycket svalare med 3/4-långa träningsbyxor än hellånga.

Jag har lärt mig att det är bäst att vara långt från väskhyllorna när det är dags att vila om man vill ha lite lugn och ro.

Jag har lärt mig hur det känns att komma in i andra andningen.

Idag lärde jag mig hur det känns att vänta förgäves på att komma in i andra andningen. När jag stillastående undrade när prickarna skulle sluta hoppa framför mina ögon insåg jag att mina musklers syresättning nog var hopplöst bortom räddning.

Idag lärde jag mig på fullt allvar vad som menas med att ”kondition är en färskvara”. Måste gå lite oftare. Alla är välkomna att dra med mig!

En reaktion på ”Man lär så länge man rör sig…

Kommentera

