Lycka förutsätter olycka

Idag hittade jag min borttappade husnyckel med larmbricka och blev jätteglad. Jag blev faktiskt mycket gladare än vad jag brukar bli av att hålla i nyckeln.

För några år sedan insåg jag, på mitt dåvarande jobb, att de bästa arbetsdagarna var de då jag lyckats lösa ett problem. Ju större kris och knepigare problem, desto större glädje.

Ser ni också mönstret? Att bara glida runt och ha det bra blir man inte så himla glad och lycklig av. Man måste ha något att jämföra med…

Kommentera

