Hjältar på semester

Jag har funderat på vad en hjälte är.

Min hjälte (för att nämna några exempel):

  • går ut med hunden regniga novemberkvällar
  • går upp mitt i natten och ger skrikande lillasystern välling
  • ger mig en glass när jag ser ut att behöva det
  • säger ”kör på” när jag nämner något jag vill göra…

Gissa vem det kan vara…

I veckan som kommer behöver ingen av oss göra det där med att gå upp på natten, då både Lillasyster och Storebror är på semester med kära mormor och moster. Visserligen förväntar jag mig flera dagars vånda och längtande, från min sida, men ändå lite semester till hjältarna här hemma. Hur ska vi hinna med alla vuxengrejjor och vila ut ordentligt samtidigt? Knepigt, knepigt!

Kommentera

