What goes around comes, you know, around…

I över fem år har jag klagat på att kläder, leksaker, tapeter, tandborstar, you name it, som är till för barn är hårt könskodade. Blått/svart eller rosa. Dödskallar eller fjärilar. Antingen eller. Jag har länge efterfrågat ett större könsneutralt sortiment i butikerna.

Detta har nu kommit tillbaka för att bita mig i rumpan.

Lillasyster är tre år. Hennes första favoritfärg var mörkblått (eftersom det var Storebrors). Sedan ändrade hon sig till grönt. Det som gäller nu är: ”Alla som har rosa får komma på mitt kalas.” alternativt ”Alla som har Hello Kitty får komma på mitt kalas.”

Varför är det plötsligt så svårt att hitta en rosa eltandborste, helst med Hello Kitty på?

Kommentera

