Repetition

Snart börjar skolan igen!

Jag har höga förhoppningar om terminen. Två intressanta kurser: andra halvan av terminen kommer ”Vägar till skriftspråket”, men först ”Matematisk begreppsbildning”. Mattekursen ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning. Jag har alltid haft ganska lätt för matte och logiskt tänkande, men det är inte riktigt samma sak som att jobba med matematiska begrepp tillsammans med förskolebarn. Vad kursen egentligen innehåller har jag ingen aning om, men det är tydligen en förutsättning att ha gymnasiematte A i någotsånär färskt minne. Lite hög nivå kanske?

Kommer du ihåg gymnasiematten? Gör som jag, kolla på webbmatte.se, ett jättebra ställe för lite matterepetition!

Kommentera

