Metabloggande

Jag är svårt ointresserad av Blog Awards, ändå hamnade jag på DN:s rapportering av vinnarna.

Det som ser intressant ut är kategorierna. Det finns ”årets manliga bloggare”, men inte ”årets kvinnliga”.

Det beror möjligtvis på att alla andra vinnare var kvinnor. Alla.

Nu till min undran: Är kvinnor bättre bloggare? Är kvinnors bloggar populärare? Är juryn manshatare?

Inte för att jag bryr mig. Jag läser i alla fall bara en ”stor” blogg. (Som borde ha vunnit alla kategorier. Så kan man säga.)

En reaktion på ”Metabloggande

Kommentera

