It makes me så förbannad

Facebookannons:

En sak kan jag garantera: tjejen på bilden har inte just gått ner 7,2 kilo på en vecka. Då hade hon sett ut så här:

Jag var med om att gå ner ett helt kilo på ett dygn en gång när en massa faktorer gick emot mig samtidigt. Det var sk*tjobbigt. Att göra det sju dagar i rad… jag undrar om det ens är möjligt utan att kollapsa efter några dagar?

Till saken. Jag vet detta. Jag bryr mig inte om den där sanslösa reklamen som verkar tro att folk kan gå på den uppenbara lögnen att man kan gå ner 7,2 kg, dessutom just på magen (det är tuttarna som försvinner först, kom ihåg det!), på en vecka. Jag hoppas bara att den inte dyker upp på facebook när någon oerfaren tonåring med dassig självkänsla loggar in.

Kommentera

