Syndfull bebis

image

Jag blir sällan provocerad av sådant som står i länstidningen i Södertälje, lokaltidningar har väl inte riktigt den sortens journalistik. Den 23 augusti 2012 läser jag det här, på sidan två. Visserligen bara i förbigående, men ändå.

nu har Amanda renats från all synd hon bar på sedan födseln.

Ingen som har umgåtts med ett spädbarn kan väl rimligtvis anse att denna oskyldiga varelse bär på synd? Båda mina barn är döpta i en kristen kyrka, men inte var det för att rena dem från synd…

3 reaktioner på ”Syndfull bebis

  1. Huvva jag reagerade på EXAKT samma som du – och det innan jag hade läst din text, plöjde artikeln först. Hur tänker man då? Isch. Alltså. Jag är inte kristen (längre) och har glömt, men inte handlar det kristna dopet egentligen om rening? Eller? Jag trodde det var ett välkomnande in i gemenskapen det handlade om?

    Måste googla lite tror jag 🙂

    1. Jag tolkar också det protestantiska dopet som ett välkomnande in i den kyrkliga gemenskapen och ett vittnesmål att man vill uppfostra sitt barn enligt kristna värderingar. Det finns ju en del underligheter i Bibeln, men personligen gillar jag Jesus budskap och hans allmänna inställning till sina medmänniskor. Den får mina barn gärna ta efter… 🙂

Kommentera

