All denna geometri…

Hittills har jag bara kunna föreställa mig hur jag vill att taket ska bli, jag har inte kunnat hålla upp det för att se om det stämmer. Nu vet jag på ett ungefär, för de små påsarna som ska hålla fast ekerhjulen är klara.

Det var ett himla räknande och mätande, för taket är gjort av trianglar som sitter ihop och bildar trianglar på alla möjliga ledder, så att hålla reda på alla siffror och vinklar är en utmaning. Jag vet inte hur många gånger jag har använt Pythagoras sats de senaste veckorna. Hur som helst vågade jag till slut göra dessa pinnhållare, sy fast dem och såga till ekrarna till erforderlig längd, så nu vet jag att taket har potential att bli bra!

taket1
Notera ekerhållarpåsen längst ner till höger!

Nu börjar det vara dags att sy fast väggarna, impregnera dem, fixa tältpinnar och fixa en läderkon till toppen. Och säkert flera saker som jag inte tänkt på än. Det går framåt!

Kommentera

