Större än mig själv

Give me one moment in time when I’m more than I thought I could be…

Jag vill bara uttrycka min tacksamhet över att det finns människor som ger mig förtroendet och möjligheten att vara större än mig själv.

Jag har sjungit med stjärnor. Jag har sjungit på Broadway. Jag har vunnit VM-guld i barbershopsång. Jag har upplevt standing ovations från tiotusen personer. Jag skulle aldrig ha klarat det själv. 

Nu är det snart dags att spränga mina egna gränser igen. Just idag insåg jag att det är om exakt två veckor jag och en massa andra barbershoppare flyger till Las Vegas. Om tre veckor står vi på tävlingsscenen. Jag har visserligen tävlat på stora internationella scener förr, men det blir första gången jag har äran att dansa på förstaledet. Jag som aldrig har varit någon dansare! 

För två år sedan fanns det folk som trodde på mig och som dessutom berättade det för mig. Ett par månader senare stod jag på golvet och dansade som jag aldrig trott att jag skulle kunna. Om tre veckor får jag vara en Broadwaydansare framför en publik på flera tusen personer. 

Tänk vad man kan uppnå om det bara finns folk som tror på en!

… when all of my dreams are a heartbeat away, and the answers are all up to me…

Kommentera

